kolmapäev, 1. oktoober 2014

Bled, Bled, Bled - 28.09

Alustuseks paar sõna majutusest, kus viibime - Andrea´s Home - asub Bledi linnakeses vaiksel tänaval, kus kõik on lähedal, järv, peatänav, keskus. Jalutuskäiku 4 minutit ja saa kõigest osa!
Meie 2ne apartment, kus oli köögike, nö. elutuba ja magamistuba maksis meile kõigest 45 eur/öö - julgeme kõigile soovitada ennekõike asukoha, väga toreda ja hästi inglise keelt rääkiva perenaise tõttu!
Tiina, varajane ärkaja turnis varavalges üles mäele tervitama päikesetõusu, aga sel päeval tõusis päike nii salaja uduloori katte all, et välja ilmus ta alles keskpäevaks kuid kerge uduvine oli õhtuni.

Mäe nõlval kasvasid alpikannid.

Bledis käisime läbi enamvähem kõik vaatamisväärsused, sõitsime paadiga saarekesele (kusjuures paadid ongi aerupaadid oma aerupoisiga), kus on kirik (muide, seal müüakse väga maitsvat nö. kodujäätist).

kiikasime ka kirikusse, kus oli parasjagu remont käsil. Kirikutornis oli uhke kell, mis ühele korrusele ära ei mahtund...

Mis rikkale võimalik see vaesele imelik. Nimelt teadis meie aerupoiss rääkida, et selle imelise vaatega villa seisab enamuse ajast tühjana, omanik käib ainult vahest nädalavahetustel siin...

Vintgar ja Santa Catarina.
Vintgar siis väike mägijõgi, mille kallastele ehitatud matkarada. Kuna oli soe ja ilusa pealelõunaga pühapäevane päev, siis inimesi väga palju jõe kaldal sammumas mööda puust ehitatud rinnatisi, mis vaheldusid jalgradadega. Jõe vesi siinsetele jõgedele omaselt sini-sinine, külm ja karge.

Nägime ka vaikses vetevoolus julgelt ringiujuvaid "portsionforelle".

Väga ilus jõgi, kohati kosekestene laskuv valge vahumeri, samas tüünem sini-sinine laguun, milles kalad ringi ujuvad..., taamal murdunud puu vetevooge kammitsemas. Jah, iga käänu taga uued ja uued "dekoratsioonid". Kuna päike oli välja tulnud, siis kahjuks ei saanud Tiina fotosid teha, sest kontrastid olid liiga suured ja piltidele ei oleks kandunud seda ilu, mida me ise nägime. Leppisime kokku, et tuleme tagasi hommikul vara.
Santa Catarina kirik Bledi lähedal mäel - maaliline vana kirikukene mäekünkal, taamal kõrgemad mäed. Ilus.
  Kiriku juurest alla orgu oli selline vaade.

Tee kirikuni oli imekitsas ning viis majadevahelt mäest üles - liiklus väikestel teedel tundubki siin kuidagi iseäranis kitsuke ja ikka on hirm, et kui nüüd keegi vastu tuleb, siis...

Tagasi Bledi, kaljukindlust külastama. Kindlusest palju peale kesta järgi ei olnud, enamus oli kohendatud uhkeks muuseumiks ning kõrvalruumid restoraniks.

Uhke kindlus tõi meid mõttele, et küll vanasti inimesed oskasid asju ilusate kohtade peale panna - selle peale, et kindlus oli strateegiline kaitserajatis, me lihtsalt ei tulnudki.

Ring ümber Bledi järve promenaadi pidi, lõpuks saime ikka aru küll, et oleme sattunud autoga jalajäijate teele, kuid siis polnud enam kusagile põgeneda, ainult edasi tasa ja targu. Õnneks politseile me vahele ei jäänud ning ühtegi jalakäijat me ka pinnalaotuseks ei sõitnud. Trehvas!
Tiina tegi järvest pilte, ootasime kannatlikult kuni valgus õigeks muutub ning kindluses ja St.Martini kiriku tuled süttivad.

Õhtusöögi ajaks olime omadega nii läbi, et pool toidustki jäi söömata - öömajja ja tuttu. Tiina tegi veel tööd järgmise päeva matkamarsruudi kallal.